Pages

Sunday, September 18, 2011

DI HAMPARAN INI AKU BERSUJUD

bentangkan ku permaidani
dari baldu berwarna putih
moga tak ku terasakan
cobaan yang ku galas ini
kepadaMu..titianku
hijrahkanlah diri ini....

akhwat yang dirahmati sekalian..
sedang asyik diri mengahayati setiap bait-bait Al-Quran,baris demi baris tanpa disedari terasa lmah jari jemari untuk memegang terus kitab suci,degupan jantung seperti baru melakukan larian pecut..lantas butiran jernis menitis bersama derupan angin malam membuatkan hati lebih pilu setelah terbaca surah Al-Imran ayat 103..
sungguh Allah berfirman:

"berpegang teguh lah kamu pada tali Allah,dan jangan lah kamu bercerai berai".(3;103)

terkadang terasa bebanan yang digalas hampir sahaja runtuh dan tak termampu untuk dibendung..namun bilamana kita reflect balik pada perjuangan Rasulullah S.A.W,apalah sangat yang telah kita lakukan berbanding baginda..kita hnya melakukan yang mana mungkin antara cebisan usaha dan selebihnya hanya rungutan semata-mata..

Allahuakhbar..sejauh mana kesanggupan dan kesungguhan kita untuk terus berjuang dijalan ini?sejauh mana kebergantungan kita pada yang Hakiki?

bangunlah wahai muslimin bangun!!!!..sungguh 500 tahun dahulu kita pernah jatuh tersungkur ke bumi, tetapi adakah kita perlukan 500 tahun lagi untuk bangun????

kita dilahirkan mulia,hidup juga mulia, maka..mati juga sebagai mulia..kita perlu bangkit bersama..gunung sama kita daki lurah sama kita turuni...berat sama kita pikul,ringan sama kita jinjing..hati kuman sama kita cecah,hati gajah sama kita lapah..

biar..seribu musuh dihadapan,kita serbu bak badai menggila..dayung sudah ditangan,perahu sudah di air..apa yang kita tunggu lagi wahai muslimin!!!!!..mara kehadapan..biar kita mati sebagai pejuang yang rindukan syahid di jalan Tuhan (Allah) ..jangan hidup bernafas sebagai petualang.

ya Allah..

pinjamkanlah kami keberanian Umar Al-Khatab

ketangkasan Khalid Al-Walid

kecekalan Thoriq Bin Ziad

kekentalan Salehuddin Al-Ayubi

dan..

ketajaman Sultan Muhammad Al-Fateh

Ya Allah, sesungguhnya Engkau telah menetapkan jalan yang lurus untuk kami ikuti dan begitu pula Engkau telah menentukan langkah-langkah yang baik untuk kami menyeru manusia lain supaya bersama-sama melalui jalan yang lurus ini. tetapkanlah hati dan kaki kami di atas jalan ini serta permudahkanlah usaha-usaha dakwah kami sehingga jelas antara kebenaran dan kebatilan serta mudah pula untuk kami mengikuti kebenaran dari Engkau dan dalam masa yang sama menjauhi kebatilan yang datang dari syaitan dan hawa nafsu kami..

Ameen..

No comments:

Post a Comment